Dold Hobby

image10
Sen liten har jag varit förtjust i fjäderfä,
gått in till hönorna, klappat dom och tittat på dom i flera timmar.
Just nu har jag ett gäng damer och 3 tuppar som går lösa på gården.

Har en blandrashöna som ligger och ruvar på några ägg och runt den 26 maj kommer det småttinga.
Spännande att vänta och se hur dom växer och blir lite av alla dess färger.
Jag har vanliga bruna hönor och sen blommehönor samt lite andra dvärghöns.

Är det någon som har någon rolig sorts hörna så köper jag gärna dagsfärska ägg som jag kan lägga i min ny  äggkläcknings maskin som väntas komma om 2 veckor.

Även byte av höns kan bli tal om eller om du vill köpa lite höns så kommer jag ha en liten skala till försäljning nu till sommaren...

Är det någon som har lite roliga knep och knåp eller bara goda råd eller frågor så är det bara att lägga in på komentar

Ha en bra dag
MVH Helena

Kommentarer
Postat av: Nettan Landin

du har det verkligen härligt där borta!! djuren och livet.. :D hoppas du får det bra på bägge jobbet och tider.... jag håller med dig helt om hästägaren och hovslageri. osv.... du skriver jättebra och intressant... :D:D krammmm på dig (nettan)

2008-05-09 @ 18:23:35
Postat av: Jessie

Sicken vilken snygg bild.. *skrattar* :)

De är roliga men hopplösa för de jävlas ju med mig ! (när Agnes sover - du vet ) haha.

2008-05-12 @ 19:34:42
URL: http://fruahlinder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback