Mörka dagar!

Hemsk  vad det blir mörkt fort ute.
Riktigt Tråkigt (Om man inte älskar mörker förstås) *FNISS*

Idag har det varit en lugn arbetsdag *Härligt*
Har varit en sväng bort mot Hökerum och skodde en häst runt om och verkade en och tillbaka till stan mot tvärred och skodde en till och sen körde jag till stan för att inhandla en Almanacka för år 2009 och en murbruk tunna (vatten tunna åt hästen) samt foder tunna att ha havren i.
Sen åt jag en snabb lunch och körde vidare till Mullseryd för att kolla en häst hur han växt. Det hade blivit bättre och behövdes inte skos bak.
sen var min arbetsdag över för denna dagen.



Väl hemma så e det vardagssysslor som ska fixas i ordning.. . 
Älskar när det luktar gott och är städat över allt.
Hade en god vän förr i tiden.
Kan inte förstå hur vissa kan bo och kan tillåta att det luktar kattskit, kattkiss och hundskit överallt och att det är allmänt skitigt, allså riktigt snuskigt. Till och med att det kan gå så långt att man bara går förbi det och säger att det får någon annan ta. Till och med barnen gick  förbi det. Vet inte hur många gånger Jag fick panik av hur äkligt det var så jag tog upp skit åt dom och försökt hjälpa dom att städa upp. Veckan efter såg det lika skitigt ut igen. Det finns inga skäl till att inte ha rent runt sej. Lite rörigt kan man ha men inte så det blir snuskigt .
Klarar man inte upp det så får man försöka få hjälp med städningen och dom djuren som skiter och pissar inne får man antingen ta bort dom eller låta dom vara ute.. Men jag vet inte direkt hur min vän resonerade. Hon tyckte väl tydligen om  djuren så pass mycket att hon tyckte det var okej att leva i skiten just då. Idag vet jag inte hur dom har det och jag vill nog inte veta för den delen heller.

Tyvärr så finns det folk som lever i hemska förhållande men som tycker det är helt okej och ser det inte som ett  problem(eller vill inte erkänna problemet)

Helena

Kommentarer
Postat av: Anonym

ska du inte berätta att du haft 2 stadsbor på besök med kamera i högsta hugg och klackeskor i leran? =)

2008-10-25 @ 23:34:00
URL: http://ellisofie.blogg.se/
Postat av: Blogg ägare

fniss.. Jodå det kommer men har inte haft tid att sita vid datorn fören idag... Regnar ju

kram

2008-10-26 @ 09:11:37
URL: http://hovslageri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback