ÄNTLIGEN

Idag har vi gjort färdigt Köket.
Kommer lägga upp bilder senare.

Så här Roligt har jag aldrig Haft. Riktigt skoj. Sjunger och målar och snickrar.. Min sångröst e inte den vackraste precis men  e man själv i rummet så e det ju ingen som har ont av den skratt..

När allt e klart kommer det vara jätte fint här hemma, längtar tills alla grejor e på plats.
Jösses Så BRA jag mår.

Operationen känner jag inte av längre.. jag har otroligt bra läkekött. Fördel som hovslagare då raspen slinter i mellan åt.

Näää Nu får Ni sova gott för, det ska jag göra.. JIPPI

TJINGELING

Kommentarer
Postat av: HästVan

Hej!

Har kikat lite här på din site.. Och ställer mig frågan om du är en av de bästa hovslagarna i Sverige...

Har du arbetat med någon känd häst?

Något som referens, om du förstår vad jag menar?!



-Och till sist, hur långt du kan tänka dig att åka för att sko 3 hästar?

//HästVan

2008-09-11 @ 00:33:30
Postat av: Blogg Ägaren

Det var en väldigt konstig Fråga.ska besvarar den så gott det går. Det finns Inga Hovslagare som jag kan direkt säga är dåliga och bra. Alla är vi Olika. Hovslagaryrket är som ett Hantverk och alla gör på olika sätt vare säj det är dåligt eller bra.

Det är så mycket som spelar in. som person tycker jag att allt ska fungera mellan hästägaren,hästen och hovslagarn. Jag är inte sveriges bästa hovslagare utan en Bra hovslagare. jämför mej inte med Andra hovslagare för dom är bra på sitt sätt.

referens har jag gott om. Annars hade inte mitt hovslageri gått runt. Erfarna hästägare märker direkt om man är dålig och änn har jag inte förlorat någon kund på grund av dåligt arbete.

Jag åker 10 mil runt Gällstad. Tror att Hästägarna inte vill betala så mycket i resväg om det är längre än 10 mil. då råder jag dom att ta en hovslagare på närmare håll. MVH Helena

2008-09-11 @ 11:19:42
URL: http://hovslageri.blogg.se/
Postat av: HästVan

Okej...

Hur länge har du varit självständig i ditt arbete?

Har du arbetat under något i annat företag innan du startade ditt eget?

Har förstått att du provat på de alla olika sorters yrken tidigare och kanske fortfarande vid sidan...

Har anlitat en hel del olika hovslagare under åren.. Inget ont om dem, men det är lika lätt att hitta den perfekta hovslagaren som frisören...

Hade gärna själv lärt mig sko men då jag har en minsikskada i längryggen inte vågat ge mig på det.

Ridningen är väldigt viktig för mig och jag vill gärna kunna rida ett par år till. Men då gäller det ju också att hästen går att rida....



Nu är det inget fel på min häst eller dens hovar, dock ter han sig i gång olika för varje gång han verkats....

Har haft honom både skodd och oskodd...

//HästVan

2008-09-11 @ 19:16:25
Postat av: Blogg ägare

Jag har rätt mycket att göra. beror lite på vart du bor och hur långt bort?. Om jag Har kunder där du bor så är det lättare att få in dej samtidigt som dom. annars kan det bli lite svårt. du får ringa mej så får vi se MVH helena Hovslagarn.

2008-09-12 @ 16:07:20
Postat av: Ulrika

Hallå Helena! Underbart kök! Jag borde ta en titt snart och inspektera...

Trevlig helg!!

2008-09-13 @ 13:10:29
URL: http://familjengranstrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback