Förtroende

Ett inlägg som jag hitta i en bok som jag tyckte var passande presis NU.

Hästen är trogen människan i alla väder, dom gör så gott dom kan, Blir det något fel så är det oftast missuppfattningar i språket mellan dom. Vissa är snabb tänkta medans andra har svårare, en del är intresserade och andra ointresserade.
Ibland tar det tid men Ju mera man tränar på att vara lyhörd på den andre och försöka se sitt misstag som en lärdom så går det mycket lättare att arbeta med varann
.. Kom ihåg att en trogen vän bygger på förtroende genom sammarbete ,vänskap , och respekt för varann.

Gör du något fel så kan du mista din väns förtroende.



Visst var det något att tänka på när du tränar din Häst..

*** NYTT*** Tydligen var det några som Trodde att inlägget var riktat mot Människor, Så Nu Ändrar jag lite så ni FÖRSTÅR, Eftersom Jag är Hovslagare så handlar det mesta om Mej , Jobbet och Hästarna och deras träning, INTE något Annat......

Kommentarer
Postat av: Nyinkommen läsare

"Gör du något fel, så kan du mista din väns förtroende"



-Visst är det något man kanske bör fråga sig ibland..

Jag ANSER att Självdistansering och EGO-granskning bör brukas av var man regelbundet.

SER du INTE dig SJÄLV, kan du inte stå för VEM du är, VAD du GÖR eller HUR du SÄGER saker så KAN du INTE av ANDRA heller det KRÄVA.

Du lär om DETTA saknas dig KOMMER du KONSEKVENSERNA märka..

-Att kunna SE sig själv i spegel utan att känna NÅGON form av tvivel om att du är den du TYCKER att DU är och känner DIG nöjd med bilden du av dig SJÄLV annars enbart andra VISAR.



Bemöt, Behandla, Granska, Bedöm och visa ALLA omkring dig den Hänsyn du dig själv Värderar.

Så kan du även om du råkar göra något "fel" alltid stå för misstaget och är då alltid värd att förlåtas, dvs. risken att du mister din vän, är i detta fall näst obefintlig....

2008-09-09 @ 18:36:47
Postat av: Blogg Ägaren

Ber Dom som Läser Mitt Inlägg ATT LÄSA NOGA i genom.

Första inlägget Har Inte förstått det alls utan gjort en helt egen uppfattning som är långt i från det jag menar. Förstår ni det inte, så ska ni låta bli att komentera något som är för svårt för er.

2008-09-10 @ 10:20:51
URL: http://hovslageri.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Det är fint skrivet. Jag har haft Lucky lite mer än 2 veckor nu. Hela den tid hade hans hovar plågat honom så ville jag inte ställa krav på honom. Han fick gå i hagen och in på boxen om nätterna, då umgicks vi mycket med varandra inne i boxen. Jag borstade honom, pratade med honom, hittade på olika övningar åt honom så att han skulle ha något att göra stående inne i box. Ibland tog vi en kort promenad runt i paddocken. Så nu ser jag resultat av det för jag känner att han har fattat tycke om mig. Han kommer när jag ropar på honom och blir glad.

Jag tror på att man får en bra häst om man har en bra relation till hästen. Ridning är inte viktig för mig, för mig är en häst mycket mer än så.

Kram!!! Du är bäst!

2008-09-13 @ 13:16:21
URL: http://familjengranstrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback