Äntligen lite tid!

RamboSvea


Mycket har hänt på sistone. Julen gick smärtfritt igenom likså nyår. Ett antal ridturer har man hunnit med.. En av ridturerna var speciel. NINA du är underbar att rida med... Försökte Förklara för gubben när jag kom hem att en sjö sjunger och en häst kan skutta som en kanin, DET var en aning svårt att förklara. Han tyckte mera att jag var en stolle som stod och skutta på vardagsrumms golvet och sjöng på samma gång. HO HO

Ninni och Magnus hämtade upp mej på trettonedag jul och så bar det iväg till Håkan Ask (westernbiten) för att inhandla lite prylar till våra pållar.  Det är livsfarligt att åka till en western butik.. Vilka grejor den mannen har hemma , man vet inte vart ögonon ska fästa.
Men jag fick det jag ville ha. Köpte en cowboy hatt, enörat western träns samt bett och reptyglar och western sporrar.
JIPPI super nöjd med grejorna. Ville ha mycket mera men det får bli nästa gång.


Denna vecka nu det sista har varit välllldigt jobbig.. Våran gamle Rambo (ROTTISEN) blev dålig i Onsdag.. Han blev bara dödssjuk på några timmar. Från att vara pigg på morgonen  och skutta och lekte till bara 1 timme senare bli yr och bak delen funkade inte alls och han börja skaka i hela kroppen. Kolla tempern och den var 40,2 grader.. Ringde veterinären och fick komma in på eftermiddagen. Våran älskade Rambo drabbades av troligen Borrelia... Hem med hunden och ge honom Antibiotika och vila.. Idag har vi en normal rottis igen som sitter och tigger vi matbordet...
I onsdags var vi nästan förbereda på at kanske få ta bort våran älskade hund. Men NEJ han hänger med ett tag till Härligt..

Idag har jag och syrrans make eldat LITE skräp (tack för att du kom). sen kom vännen Nina och henns man FIDO och hälsa på och kolla lite på morsans öppna spis som e trasig.  Sen hem och laga lite mat och nu sitter jag här och väntar på att gubben ska få nya krafter efter middags vilan för att röja ut badrummet...

PÅ Måndag så kommer byggfirman och river ut allt vi har där uppe och gör nytt badrum HALLELULIJAAAA.


På återseende / HELENA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback