Helg Lika med Lugn och Ro!!!

Den meningen var vanlig för mej när man var ung och pluggade.
Sen jag Blivit lite äldre och skaffat hus och make så har den Meningen blivit lite annorlunda.
.
Helg Lika med hinna med allt som Går
Fniss

Det som vi sysslar med i helgen är inte enkelt.
För det första måste jag och gubben sammarbeta.
Vi ska göra i ordning Södersidan och 
   en ställning ska upp
Detta är svårt.
Men det Går.

Vi har börjat

Kalle och jag

Jag har hunnit med Mina hästar i helgen.
Skomakarens ungar är alltid värst men nu är alla mina hästar fina i hovarna.
Mysigt att ta in hästarna och pyssla om dom allihopa. . .
Jag älskar det ..
Kalle har blivit så fin..
En kort stor rejäl bamseGO Ardenner utan dess like..
Han är en riktig Björn som man kan slänga sej om halsen och bara borra in huvudet i hans päls.
Mille e en häst som älskar att bli kliad och borstad så han står och sover
Chappe. . Fniss . . . Han är Rolig.
 Borstar jag så ska han vara med och titta, ibland hjälpa till att visa var och sen köra mulen på mej.
ALLA TRE ÄR OLIKA
Så goa, snälla och lugna.



Nu ska vi ut och fortsätta med ställningen. .
Hoppas det går lika bra som igår..

FNISS


Kommentarer
Postat av: Carro

Tjena! Har glömt vad Mille o Chappe är för raser. Är mille den skäcken och Chappe den bruna? Tänkte om du vet ngn bra o ganska billig westerntränare som tar emot en unghäst för inridningen enligt westernprinciper? Jag tänker skicka iväg min 2åring på inridning när hon är mogen o färdig typ 3,5-4åring. :-) hennes mamma ska jag försöka rida igen bara jag hittar en anpassad westernsadel som passar hennes rygg bra.

Ha en bra dag!

Kram

2009-07-13 @ 10:23:14
URL: http://cwickan.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja, det har jag förstått :) men det skulle ju jag kunna tänka mig att lasta på Salina o åka ner till Peo och lära mig lite, kanske t o m träffa dig o dina pållar. Men det lär ju ta typ ett o halvt år innan jag börjar med henne, ska kika på en sadel o lägga på henne den. Hon var tömkörd tidigare, haft selen på sig så hon borde inte va stirrig...väldigt lugn det är en fördel!

Vore ju skoj o kunna rida in sin unghäst själv bara jag tar det försiktigt med henne, annars så vet jag en tjej som är westerninstruktör härhemma som kanske kan hjälpa mig med den biten o hon driver en liten westernbutik bl a sadlar så jag hoppas hon har en sadel som sitter bra på fröken o även mamman. Hon visade mig en sadel som kostade 10.000kr som passade Rita perfekt men den hade en redan köpt då.

Jag väntar tills fröken växt o musklat på sig så vet man att hon växt klart o kan ha sadeln på sig utan känna obehag typ.

:)

Förresten, fin korsning på Chappe! han ser ju ut som en kallblodstravare på ngt sätt. Har Mille meterslånga man?? :O snyggt!

Kram

2009-07-14 @ 19:21:00
URL: http://cwickan.blogg.se/
Postat av: Gitte

Hej & tack för titten i din trevliga blogg med mycket fina bilder på hästar & hundar och matnyttig läsning, ja tänk vad fodret kan göra för underverk hos våra fyrbenta vänner. Ha en fortsatt trevlig sommar...

2009-08-18 @ 17:19:29
URL: http://www.puttebonno.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback