Torsdag



Sitter Här och väntar på att telefonen ska ringa.
Har precis anmält mej till Ko-clinic vecka 44.   Ska bli så Kul att få vara me.
Vet inte om Hästen uppskattar det direkt men han får bara finna sej i detta.
Antingen blir han så han skiter ner sej eller så älskar han läget när han ser Kosor. .
 
Vet bara att när Sävenek hade kor hemma hos oss för 3 år sedan och grannhunden jagade över korna till Hästarnas hage ...
Dom blev inte (Gud vad kul att ni titta in) utan det blev mera SKRIK (Hästarna åt ett håll och Korna åt ett hål) INGEN HÄST ELLER KO VAR KVAR I NÅGON HAGE. . . Suck. .  vet att jag jobbade en hel dag för att laga hagar fösa in kor och arg var man med.. Sävenek var så han kunde koka för det var nog 3 gången på kort tid vi hade korna springandes genom staket..

En promenad bort till Hotellet och pratade vett med hundägaren var bara ett måste. .  Sagt och gjort..
Förklarade lite fint att om hunden är i Hagen så e den inte levande sen.. 

Vi hade heller inga problem sen. .

Hmm  Så om chappe tycker om Kor det vet jag inte så det ska bli årets händelse.. sen ska det tränas inför High i vår..

Ha det gott bloggisar

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hehe, det kommer jag väl ihåg! Ler. Men vad gör man vid ko-clinic? du får förklara! puss

2009-09-25 @ 08:48:50
URL: http://ahlinder.blogspot.com
Postat av: helena

Man tränar hästen på Kor. lär den att gå rätt in bland en massa kor och att man ska plocka ut kor osv... Du måste titta på det, jag har en film då ninni och dom tävlar.. svårt att förklara här med ord.. LER

2009-09-25 @ 09:51:11
Postat av: j

jag tror jag vet vad det är... samma på high chaparral? två "hagar" och domaren ropar vilken nummer ko ska in den andra hage, alla kor har en siffra på sej. den är ju stört kul att se på. ler. var ska du tävla då? vore kul om vi kunde få titta. ler.

2009-09-25 @ 20:49:00
Postat av: Jessica

jag tror jag vet vad det är... samma på high chaparral? två "hagar" och domaren ropar vilken nummer ko ska in den andra hage, alla kor har en siffra på sej. den är ju stört kul att se på. ler. var ska du tävla då? vore kul om vi kunde få titta. ler.

2009-09-25 @ 20:49:33
URL: http://ahlinder.blogspot.com
Postat av: helena

Jag ska tävla på High till Våren. . .

2009-09-26 @ 08:30:18
Postat av: Ulrika

Varför är jag inte din granne? Så skulle jag ha hängt med till ko clinic med Börje. Jag tror han skulle älska dessa korna :)

2009-09-26 @ 17:47:20
URL: http://familjengranstrom.blogspot.com
Postat av: helena

Jaa och om du hade varit min granne så hade Börje fått gå i Hage och bli smällfet... fniss sen hade vi haft en massa galna turer

2009-09-27 @ 14:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback