Vårkänslor i Ljud

Ska försöka förklara hurdan mitt nya Öra Funkar och hur det är att leva me CI (Cochleaimplantat).

Nu är det 2 månader sedan jag låg på Operations bordet den 2 Mars. . Operationen gick helt Strålande och jag mådde helt Prima efter oxå. . . Det enda jag hade var Huvudvärk och det kan man ju förstå helt klart och tydligt varför . .(dom hade ju grävt inne i huvudet)

Den 6 april så satte dom igång mitt CI och  jag kan säga att det funka på en gång. . Visst alla ljud lät väldigt konstigt och alla som pratade lät som Kalle Anka men det var bara i en vecka. . (Snacka om att jag hade Skoj åt varenda människa som pratade)

Vet inte riktigt hur jag ska förklara men jag hade nästan full hörsel på en gång. .  Idag kan jag höra vart ljudet kommer ifrån vilket jag inte kunde innan då jag bara har hört på vänster öra. . Det är mitt Högra öra som är opererat med CI. . 

Jag har varit gravt hörselskadad sen jag var 5 år på båda öronen. .  men blev sämre me åren som gick. 
För 8 år sedan förlorade jag min hörsel helt på höger öra över en natt nere i skåne på en semester vecka me maken. . . Så ni som ska på Semester res INTE till skåne för då kan ni tappa Hörseln. .  Ha ha ha (kli i skallen och undra hur många som går på det)
Åren efter hörselbortfallet gick jag o ovishet . . Varför försvann min hörsel?? Kanske kommer det tillbaka en dag??
Men när åren går och blir 2 - 3 - 4 år så inser man att man får höra så här dåligt. . (Döv på Högra och Gravt hörselskadad på vänster)

Så just idag så kan jag knappt fatta att jag Hör så jädrans bra och till och me bättre än innan jag tappa hörseln nere i SKÅNE. . .

Det är ett helt nytt liv, högsta vinsten på Lotto. . .

Ljud som är annorlunda är:
Musiken  :  Innan CI kunde jag bara höra DUNK DUNK inga taljud  för musiken överöstade helt så det gick inte att höra vad som sjöngs.
Idag med CI: Hör exakt vad dom sjunger. . . Musiken är ljuvlig och helt underbar att lyssna på (tårar är inte långt borta).

När jag hade ett öra så kunde jag aldrig höra vart ljudet kom i från men det gör jag helt och hållet idag. .. 

Jag hör små ljud och även urskilja när bilen går annorlunda. .  Förr kunde jag inte höra om jag gasade för mycket utan kunde endast se det på varvräknaren och även känna hur den brummade(skakade). . 
Idag Hör jag exakt. .  Helt otroligt vad Bilen låter MYCKET. .  Hmm

Går inte förklara allt men det är ALLA ljud som är annorlunda. .  Jag Hör så mycket mera .. .
Helt Underbar känsla att få uppleva Våren me alla fågelkvitter i ljud.. Jag är salig och har svårt att förstå att det är sant ... Jag har Vunnit Högsta vinsten som går att få i livet. .

Ljud vackra Ljud, Jag Hör, Helt Underbart. ..

NYTT LIV. . .

Hoppas att ni fått lite mer insikt i mitt nya Ci annars så är det bara å Fråga Mej. . .

Kramar Helena












Kommentarer
Postat av: syrran

Jag gläds med dig älskade syster, är så glad att du mår ännu bättre nu med att kunna höra! PUSS

2010-05-06 @ 11:14:14
URL: http://svartvitahuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback