Räddat Mina ÖRON

Jag har Haft svårt att förstå själv att Min Operation på örat har gått me så bra resultat. .
Från det att jag var helt döv på Höger öra till att HÖRA bättre än Någonsin. .
Häromdagen Hände det en grej som fick mej att förstå att Operationen gått strålande.
Jag glömde ta på Vänster Hörapparat på morgonen och åt frukost .(OTROLIGT)
Märkte det först efter 1 timme. .
Jag har inte Hörapparaten på, bara CI och jag hade lyssnat på radio och allt ?????

Blev så tagen av händelsen att det är svårt att beskriva. .
Jag har levt i 33 år och mera än hälften av dessa år har jag vetat att jag kommer att BLI döv en dag . . .
Jag har helt enkelt gått och funderat på när jag blir döv vad ska jag göra. .

Fick känningar av att vara helt döv för 5-6 år sedan..
Då fick jag något som ingen kan förklara . .
BLEV döv över en natt och varade i 5 månader sen fick jag tillbaka den IGEN. .
DESSA 5 månader Insåg jag att vara Döv är HEMSKT. . 
Nästan Alla vänner blev annorlunda, människor runt om blev tysta. .
Helt plötsligt var man en PARASIT. . 

Att vara född Döv är helt annorlunda än att vara Hörselskadad och folk runt om kring dej vet att du har hört och dom kan inte få in DET att man inte hör längre. .
Det var en plågan att behöva säga att man inte HÖR varje gång man skulle prata..
Jag hör inte . .Då får man till svar: du pratar ju ??
Så tillslut vågar man inte prata för då tror folk att man Hör, så på så sätt blev jag TYST. .

Men med CI kan jag aldrig bli DÖV. .
Mina Öron är Räddade. .

Att inse att man aldrig kan bli Döv Igen är såå himla skönt. . 
OM nu inte Strömmen går. :)   Kan nämligen inte ladda upp batteri till CI. . 
processorn drar kopiöst mycket strömm . .

Så ni alla där ute som tror att jag hör dåligt
TA OCH SKRIV UPP DET
Helena hör inte längre dåligt. . 
Jag hör LIKa bra som en normalt hörande

Trallallaaa 

Kommer bli en trevlig Höst och Första Jul där jag kommer att HÖRA BRA. . 
Nästa år blir ett bra ÅR. .


Kommentarer
Postat av: Katarina Estola

Helena du är en pärla,

ett energiknippe med en sprudlande glädje jag sällan skådat. En stor tillgång för alla .

Jag är glad att du finns :) Kram <3

2010-11-13 @ 19:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback