Hästar och åter Hästar

Det finns miljoner av frågor kring hästar.. vilken sadel ska han ha, vad ska jag köpa för bett och vilken storlek osv..
Är du av den sorten som inte vet så råder jag dej ta kontakt med någon som har haft häst länge och be hon/han kolla  din häst. oftast har dom grejor hemma hos sej som du kan prova på din och sen när du hittat det som passar köper du det.

Sen är det ju en fråga vad du tänkt använda din häst till.. western, galopp, trav, dressyr eller något annat (finns ju miljoner saker man kan  göra med hästen om fantasin flödar) 

Själv har jag prövat det mesta och har fastnat för western.
Western Passar mej eftersom jag är en person som gillar att rida lite längre och ute i skogen och sen är westernsadeln grymt go att sitta i.
7 timmar i sadeln och man har inte ens ett skavsår..

Men det viktigaste är att du kommer på vad du vill med hästen, sen är det bara att smacka och rida.


Millford och jag rider Akademiskt för chistoffer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback