Från och Med 1 Juli

Från och med 1 juli så har jag boknings krav på alla kunder som vill fortsätta att vara kund hos mej.

Med det menar jag att varje kund måste boka ny tid till nästa gång för då kan jag garantera dom plats ..
Jag har insett att jag har för mycket kunder och måste sålla lite och få ordning och bli effektivare i mitt arbete.
Varav jag har kundstop just nu under tiden jag får i ordning på dessa 8-10 veckorna.

Nu när man hållit på ett tag så har man insett att vissa Kunder inte blir bättre vare sej man skäller lite på dom eller visar tydlig misstycke, Oftast vet kunden själv att dom ställt till det. .  *LER*

Så många gånger man har hört detta- " min häst har tappat skon, behöver sko om honom helst igår"(varav sko tiden har gått över 10- 16 veckor) Eller " hästen har fläckt sönder hovarna det är kris, du måste komma och verkan i morgon" då har oftast hästen gått 13-25 veckor. . .

Eller när man väl är hos kunden- Joo jag har en ny häst och vill ha honom skodd. . .
Då står man där me hängläpp och inser att dagens schema är spräckt och att man inte kommer hem så tidigt för vips blir det 1-2 timmar mera. . .(så många gånger det har hänt)

DET Ställer till det för mej rätt rejält.  Det är inte bara så där att plocka in en ny och många tänker att det är enkelt, tar ju bara en stund. .  Men normalt skor jag en häst  på 1 timme , men är hästen ny / krångar eller som det är nu med flugor och bliningar så tar det genast en halvtimme mera.. Ska man då ta två hästar som normalt tar 2 timmar blir plötsligt 1 timme till (3 timmar). . . Inte enkelt att planera sin dag bara så där. . .

Varav jag har det nya bokningssystemet där jag plockar in rätt mängd kunder och kollar över så jag hinner med varje kund i go tid.
Självklart kan det bli lite krångel ibland och de som har många hästar kan inte alltid få ihop alla sina hästar samtidigt. 
Om något Akut hänt eller en ny häst som köpts som inte kan gå barfota...
Jag kommer att kunna komma snabbt då jag har akuttider på morgonen som kan gå in som reserv och jag kommer göra så gott jag kan så det blir bra för alla kunder ...

Får jag ordning och kunderna sköter sina tider så blir alla glada och nöjda och hästarna får bättre Hovar. .

Tack på förhand Helena Andersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback