High Chaparall



Hade så Grymt tur me vädret i år. .  Jag gödslade mina åkrar tidigt i vår och veckan innan High chaparall slog jag alla åkrar då gräset var så högt att det nådde över magen. Fick in allt Hö på 5 dagar och så fint och mycket me. .  Fick in 28 självlastar vagnar (rekordet är 18 vagnar och det klarar jag mej gott på)  Så denna Vintern blir en fröjd att Fodra hästar då man inte behöver tänka på att kanske måste köpa Hö, Bara häva ner. . 

När höt väl var inne på Tisdagen så var det bara å packa transporten och alla prylar som ska me till High C. .
Årets Händelse och jag hade så Kul. .
Älskar min Chappe för att han är så bra. (Tror alla tänker så om sin häst)

Jag och min Vännina Kristina rider i Team Sorting ihop och det gick strålande på tanke att Kristina rider bara me en hand.(nyckelbensbrott)    

Sen så testar jag Barrel Race me min Chappe och hade sååå kul. .   Jäklar vad  fort det gick. Förvånad att jag sitter kvar. 

Sista grenen Jag tävlar i är Team Penning med Anita och Malin. Även där gick det Superbra. .
En så härlig Vecka att jag knappt kan tro det är Sant. .

Här kommer lite Kort från High chaparall




Nu laddar man inför Allsvenskan i Western som oxå går av staplen i High Chaparall den 7- 8 Aug

Bara å träna. .

trevlig fortsättning av sommaren

Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback