Tung eller normal skoning?

Jag har fått frågan från några kunder hur jag avgör tungt eller normalt pris

Oftast handlar det om hur du är som hästägare.
Som hovslagare vet man att hästar har sina dåliga och bra dagar, så som vi människor.

En liten häst kan bli tung och besvärlig och om då hästägaren står och bara tittar på eller inte ens finns i närheten så kan priset öka.

Oftast så är det sunt förnuft från hästägaren jag vill ha.
Hästar är flykt djur och även den snällaste häst kan bli rädd och omöjlig att sko.
Står jag själv och skor och den snälla hästen gör något när hästägaren inte är där, så är det svårt att förklara för hästägaren att faktiskt detta har hänt.
Då kan ni förstå hur jag som hovslagare känner mej när jag ska berätta detta till hästägaren som inte på fem öre kan tänka sej att detta har faktiskt min snälla och söta häst gjort.
Så Från och med nu skor jag INGA hästar utan att hästägaren är med under skoningen.

Hovslageriet är mitt yrke och om något går snet under en skoning kan det drabba hela min inkomst, så varje häst är en utmaning i sej.

Men oftast kan hästägaren göra halva jobbat åt mej, genom att Träna hästen innan och finnas till hands och lugna hästen och då minskar risken att jag får skador och du får en trevligare häst.

Nu har det börjat komma  Flugor och alla andra kryp , då kan mitt jobb genast bli besvärligare, Du som hästägare kan underlätta mycket  och då blir även min arbetsplats trevligare.

Ett gott sammarbete med mej, Hästen och du som hästägare så blir skoningen Bättre och du får mera för pengarna och även en trevligare häst att hantera.

Så tungt eller normal pris, beror på dej.

MVH Helena

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Bra skrivet, Helena!

2008-05-06 @ 16:34:11
URL: http://www.gangland.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback