DAGENS RIDTUR

Ninna är en god vän till mej. Tog och lasta hästen idag och körde  3 mil bort för att kunna rida på lite nya vägar.
Ninna har MYCKET BRA ridvägar. FNISS hon frågade om Chappe är rädd för att gå över vatten.
Eftersom jag aldrig har prövat så vet jag ju inte.. Han är rädd för vatten pölar så det såg inte ljust ut direkt. Men skam den som ger sej tänkte jag...

-JAG får väl gå över i så fall.
- Det kan du inte det är strömt och du får gå till knäna så du måste rida över säger min goda vän(GLURP)

Har man gett sej in på det, så får man avsluta det oxå.
Med hästar är det svårt. Ger jag upp så blir det dubbelt så svårt nästa gång. 
jag stod där på andra sidan i en timme och kämpa tills både jag och hästen rök och vi kom över till sist då jag blev arg ( JA jag kan bli arg) FNISS

Vilken känsla när vi var över. både jag och hästen var stolta.


Jag på andra sidanMin härliga vänJag lyser



 Chaplin  och Ninni gömd bakom Monis





Sen fortsätter ridturen och Ninni är helt galen på ett skönt sätt. Så fort som jag galopperade med chappe IDAG Har jag aldrig upplevt. Jesus HEL HÄFTIGT JU...

Det blir flera besök. 

Kommentarer
Postat av: lovisa

hehe vilken härlig tur och vad mysiga hästarna ser ut!



skönt att ni kom över vattnet tillslut :) ! hehe.

2008-11-30 @ 20:09:08
URL: http://lollsaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback