ÄlgJakten

Denna sport e väldigt speciel. Gubbarna blir som barn på nytt. FNISS
Att en älg kan påverka så mycket att till och med den lataste Gubbe springer för  glatta livet i skogen.
Jag Stannade igår och pratade med ett par gubbar som är med i samma älglag som min make och dom pratar om den och den älgen har vi skjutigt och den var där och där med en inlevelse utan dess like.  Dom lever upp till denna vecka på året så innibomben. Dessa gubbar som normalt kanske bara är hemma och tar det lugnt  och så springer dom bara på denna vecka lika mycket som dom gör normalt på 1 år. (FNISS Lite övedrivet kanske men ändå)

Att Denne Älg kan få så många Gubbar att komma ut i skogen . Tänk om vi kvinnor kunde få fart på Gubbarna lika lätt året om .. Vilka snyggingar vi hade haft FNISS




För mej har veckan varit kanon.. Jobbar på som vanligt. Var nere i tenhult igår och handlade lite material och fyllde på lagret. Fredrik Roemtke är bra att ha som kontakt. Rådfrågade honom om ditt och datt och nu har vi bestämt att någon fredag framöver ska jag komma  med hästen så ska han titta på när jag smider.. Härligt men först träna mera här hemma...

Idag ska jag  ut och sko kväll så nu på förmiddagen är jag hemma och har det lugnt och skönt och bara vara.
Härligt ..

Ha det gott  alla bloggisar

Kommentarer
Postat av: camilla

Tack för ditt inlägg, jag håller med dig.

Och jag ska nu njuta klart av blaskan. Vi hörs snart igen, camilla

2008-10-16 @ 00:17:40
URL: http://www.hastlycka.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jo jag h[ller med dig att pojkarna blir så salig av lycka, kanske inte just min karl då han inte jagar eller så.. men övriga! man ser på firman jag jobbar på, småpojkar! = hehe!



Skönt med helg! hoppas vi kan ses snart

KRAM!

2008-10-18 @ 10:18:57
URL: http://ellisofie.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej, hur se de ut för dig nästa vecka fredag ? lördag? eftersom jag kommer få hit charlotta på beösk. Du minns ju henne från skolan, charlotta diagerstam...



Kram

2008-10-18 @ 20:53:58
URL: http://ellisofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback