Dagen då jag HAR tid

Det är den regnigaste dagen IDAG och Jag måste hämta spån med traktorn.
Bara att ta på regn kläder och spotta i nävarna och ge sej iväg.

skam den som ger sej..





Har innan idag  tömt boxarna (marita tömde åt sin häst) i stallet och det blev rätt många skottkärror eftersom jag har bäddar som legat där i 3 år. Sista lagret lägst ner e ren jord. så det är bara hämta spade och sköffla upp. *STÖN*

Tömde hos hönsen oxå när jag ändå höll på så dom oxå får det fint och luktar gott.




Gårdagen var kanon fin.
Syrran kom bort och vi höll på med att sätta ner plintar på förmiddagen så vi kan på börja med att bygga en trappa med en liten terrass brevid så jag kan sitta där  på sommaren och läsa morgon tidiningen och drick en kopp kaffe i solen på vårkanten innan man ger sej iväg och jobbar. Ni kanske undrar varför min make aldrig hjälper till. Han lyckas alltid jobba när vi har tid att Fixa men vi är två damer som är rätt självständiga och varför ska inte kvinnor kunna gräva och göra mans jobb.  Det blir jädrans bra oxå FNISS.. KVINNOR KAN
Min make kommer hem och han inspekterar och säger vad han tycker och om det är nått så får han ändra. men hitills har han varit  rätt nöjd ...

Sen efter middagen åkte jag och hälsa på min goa vän Mia för att hjälpa henne med hästvagnen. 
Hennes maratonsele passar inte till vagnens fäste så jag kapa lite och vi diskutera fram en bra lösning. Hoppas nu att den ska funka till en tur med hennes goa blance i skånes landskap. LYCKA till *håller tummarna*

Ha de alla bloggisar

Kommentarer
Postat av: Anonym

en fråga, tror du att du skulle kuna fixa mig telefonnummer till den där stugan man kan hyra i röshult ?

Jag o eric e så sugen på ta oss semester och hyra den någon vecka, komma bort från gbg litegranna, finns de nått telenr vem e de som har den ?

jessie snacka ngt om orienteringsklubben, hittade dock inget på eniro eller nätet..

Har du nåt tro ?



KRAM

2008-10-05 @ 18:56:19
URL: http://ellisofie.blogg.se/
Postat av: Ulrika

tjoholopp!

2008-10-05 @ 23:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback