Man och kvinno bytar Helg

Helgen har varit strålande. FNISS
Jag och gubben har haft lite diskutioner om våra sysslor vi gör. För jag försöker få min make att hjälpa till lite ibland med små saker i Huset(Kvinnogöra). Men han har tvärrvägrat. Så Nu har jag på börjat projekt Man och kvinno byta roll(Han vet inget).
Lite psykologisk tänkande i stora mått från min sida pga av min make har en stark åsikt (vissa grejor är bara kvinnans göra enligt honom)
Så i Går Jobbade jag vid vedklyven(Gubbens syssla) för fullt och körde in ved och min make fick klippa och räfsa i trädgården (min syssla).
Jag la fram det lite snyggt i form av att jag kan väl få stå lite och greja med veden och så kan vi byta sen när jag tröttnat.
Han verkar tycka det var en jätte bra ide och att det var helt okej att vi bytte.
Jag tröttnade aldrig och gubben tycke det gick bra att fixa i trädgården
.

Sen så har jag kommit på att om jag ber honom att hålla i saker och säga att jag absolut inte klarar att göra saken själv och krånglar till det extra (Få honom att se hur saker fungerar i syfte att utbilda honom utan att han vet om det)
I långa loppet så kan jag smygga över lite uppgifter på honom som  han förr inte ens kunde tänka sej göra(han visste ju inte hur man gör). *FNISS*
Jag tror att män i hel het inte har lärt sej hur man gör med vissa grejor(typ vika tvätt och stryka) och att dom tycker det inte har varit roligt att lära sej och då kan dom inte alls tänka sej att göra det.  Att börja träna en 40 åring e då rakt inte enkelt. Men men jag har allt lyckas bra hitills utan att han vet något*FNISS*

Men jag lämnar aldrig över uppgiften att sätta igång en tvättmaskin för den biten Kan han inte(Han orkar inte sotera utan slänger in allt), då blir både mörk och ljus tvätt blandat utan sköljmedel och stenhård efter torkningen och vit tvätt är plötsligt grå.



Hade två kompisar på besök Sofie träffade jag på Jessicas bröllop nydligen men Charlotta var det 7 år sen sist jag såg.
Det är inte var dag man har kompisar från storstan (en från stockholm och en från Göteborg)på besök ute på landet. FNISS
Sofie hade valt ett par riktiga pumps(högklackat) att gå i Just denna dag och båda var finklädda från topp till tå
(dom skulle ju handla på lager157 och lite svårt att ha med två ombyten). 
Men dom lyckas gå med till hästarna och sen skulle vi in i stallet och Sofies Pumps skönk utanför stallet men hon lyckas hålla sej ren *otrolig*.  Det är en aning lerigt just nu.
Att gå runt här utan att bli skitig är nästan helt omöjligt men dom lyckas väldigt bra ändå. FNISS

Det var väldigt kul att dom kom på besök. Charlotta fick mej att minnas gamla minnen från skoltiden. Vi hade ganska kul i våran klass.

Tack för att ni kom en sväng förbi. Nästa gång e det väl min tur att komma till er. men hur i sjutton ska jag klara mej i en storstad. *riv i skallen* (Har bara varit i stockholm en gång då jag var 11 år) räknar inte med dom två gånger jag har åkt förbi stockholm.  FNISS


Nästa inlägg kommer jag ha med lite bilder från idag. ska nämligen ut och fota i regnet FNISS

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihihi! =)

2008-10-28 @ 21:48:23
URL: http://ellisofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback