Smidesvecka

Långa dagar men det gick.. Idag ska jag vara hemma  pga måsta sko här hemma  vid middags tid.
MEN MEN. jesus vad kul att vara hos Harald. Lär mej massor. Varje dag har jag  stigit upp 05:00 och åkt strax efter 06:30 för att vara hos harald 07:30 och stanna hela dagen tills ungefär 21:00 men i tisdags var jag hemma tidigare pga skulle sko en kunds hästar på kvällen så fort jag var hemma så åkte jag till kunden och det tar sin lilla tid att sko så den kvällen var jag ändå hemma sent. Det gick bra men idag är jag rätt trött  FNISS



Haralds sambo kan thaiMassage och i tisdags fick jag det. JESUS SÅ GOTT .. så jag frågade om hon ville ge mej en gång till och det fick jag Igår...wow..
Hon är oxå duktig på at laga mat och baka, så varje dag har jag ätigt olika maträtter utan dess like och gott var det samt så har jag  fått med mej bröd som hon bakat och även en drömtåta som är såååå GOOOOD



men men åter till smidandet. Jag hann med rätt mycket , men på gecellprovet så måste jag kunna smida en Nordsvensk sko samt en speciel baksko sen måste jag kunna smida 2 sjukbeslag som jag inte får veta i förväg vad det blir samt 4 skor till en häst som jag gör på plats och verkar hästen samt skor den med  dom handsmidda skorna osv. 
SPÄNNANDE.. ska träna hela vintern inför provet...


Har lite bilder på veckan som varit
Sko i ugn som ska formasNågra av mina VerktygHär har jag startat min ärscha och ska starx börja smida

När jag träffa haralt så förstod jag att jag måste köpa alla grejor för att kunna smida ..
Detta var inte det  billigaste Hobby direkt.. men men  jag måste ha detta i jobbet så det är bara att köpa..
Harald sa att det är bäst att satsa så jag köpte dom lite mera proffs grejorna så dom håller ett tag.
Städet är jag rätt nöjd med det heter Bluedevil och nästan alla verktyg har harald gjort åt mej.


BLUEDEVIL städÄrschan UGNEN jag smider iGasoltuber

Harald bor väldigt fint... Naturen bervid hans hus e så fint och hans stora smedja e Kanon..

Min bil samt haralds och smedjan bakomnaturen untanför smedjanskylten står på haralds dörr till smedjan

Några skor jag smidigt i veckan.

Skor

I tisdags kväll körde jag hem lite tidigare och det var så vackert med himlen den skiftar i olika färger

På väg hem

Det här var lite smått och gott om veckan som gått..
Nu är det nya tag inför helgen. Här ska grejas.. *Ler*


Ha det gott bloggisar

Kommentarer
Postat av: Johny

köra ett 100 och fota samtidigt =)

2008-10-12 @ 20:03:57
Postat av: Anonym

Kul :)

2008-10-17 @ 09:23:26
URL: http://smide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback