NYTÄNKANDE!

Min älsta syster har tjajat i något år på att få ändra hos oss och självklart så frågade hon IGEN och jag sa OKEJ...
-VAAA... (Hon trodde inte hon hörde rätt)

Så Just nu är mitt hus upp och ner.
KASTA, KASTA och åter KASTA..

Vi började med alla kläder. -JESUS!!! Vad kläder vi har..
 Jag skojar inte när jag säger att det var 8 svarta sopsäckar som vi fick i hop Igår.
Hitta kläder som vi haft när vi var 18*JÖSSES*

Gubben kom hem och undra vad som brann ute på åkern
FNISS
-kläder sa jag
Gubben sprang upp och kolla, Inte ett ljud man hörde

Idag så körde vi Köket och gick igenom alla skåp och fixade så skåpens underlag fick nytt skydd och städade ur ordentligt och kasta grejor IGEN.

Sen åkte vi till Ulricehamn(bogesundsbil) för att lämna min Firma bil för att få en ny nyckel som skulle ta max 15 minuter. Men personalen börjar skruva sej och jag annar UGGLOR i mossen. Det skulle ta längre tid.
NEJ.... Jag som bokat upp mej. Bilen skulle ju till Peter. Han skulle fixa en ställning i bilen för mina Hästskor.
GRRRR, Blev ARG men vad hjälper det.
Fick en FordFocus att låna och ändrade om alla planer för dagen.
Syrran och jag tog FORDEN till Sandbergs Tapeter och inhandla Till kök, hall och Kontor sen iväg och kolla coop bygg men inget vi fastna för...
Körde raka vägen till Dagens buffe på Kina *MUMS*(inte för ofta bara)

Sen styrde vi mot Gällstad och inhandla Tapetklister och lite smått och gott som behövs då vi tapeserar.
In på dagis och hämta ut syrrans Härliga busungar. Precis plockat ut dom från anstallten så ringer bogesunds Bil i Ulricehamn.
BILEN var klart.. Ta med allihopa in på volvo, byta över till Firma bilen och Hem igen.
ÅTER städa Kök. JESUS Jag DÖR... Vad prylar vi har

Vi hann påbörja med kontoret där vi fick avsluta pga av klockan var 22:00, ska Ju upp tidigt i morgon och ta med släpkärran som är full av skit till soptipp och sen bär det iväg till Jönköping på shopping runda Med syrran och pojkarna.

Inhandla Lite av varje. Måste plantera om blommor och behöver större krukor sen behövs det lampor, förvarnings lådor och en massa små saker och ett nytt EK golv till kontoret måste inköpas.

Jag och min Make har bott här i cirka 5 år och vi har inte gjort något med huset som syns så det var väl dags antar jag.
Vi har grävt ner 200 000 kr på huset *asgarv*( dränerat, nya avlopp, nya rör och elsystem och ny panna.)
Men men det är sånt som måste.

Snacka om att jag är färdig för slakt just nu...

SOV GOTT för det ska jag göra

Kommentarer
Postat av: Lotta

Härligt!!! Din man och du kommer få en go tid framöver när allt är klart. Han kommer att gå runt som en stolt man och se alla fina saker ni har. Då kan du mysa och glädjas med din älskling.

Lycka till!!

Mamma

2008-09-05 @ 10:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback