DRÖMKÅKEN??

Bygget har börjat rulla på igen och nu liknar det något. Rummen börjar få form och Gubben och jag börjar smälta in allt (Massa små grejor krånglar, el ledningar går av och vissa grejor funkar inte) och vi har nästan bestämt oss för vad vi vill Ha... JAG får mitt bubbelbad...

Helgen har varit kanon förutom IDAG, Kalaset vi var på i går, gick smättfritt igenom. Syrrans  Lillkille fyllde 5 år.

Dagen IDAG gick inte lika bra. Gubben och jag greja med badrum och så fick gubben för sej att börja ta ner geting bo på vinden.. Det blev en hel sopsäck full och sen skulle han täcka för expansionkärlet som är utbytt i veckan av rörläggare. JESUS Han börjar med att ropa att jag måste hjälpa till. Och jag som avskyr klättra och trånga utrymmen. Jag svalde och gick upp. Väl där uppe efter allt krypande(Man e ju inte direkt smidig) så Hade jag både sågspån och damm innanför kläder och INTE nog med det så skulle jag ta i issolering som skulle virras runt kärlet..  INGEN har berättat att man inte ska peta i ögon efter man tagit i den där satans gula grejen. RÖda ögon och kli på hela kroppen e tacken för att man svalde och gjorde så gott man kunde. Men nu är det issolerat ordentligt.

Ner och laga middag åt 5 pers och När jag väl är i halva matlagningen så sätter sej avloppet i köket.
Nå väl, fixar det efter middagen och kliar mej lite var stans.

Skickar sms till Gästerna att Middagen e klar och får tillbaka att dom inte kan komma. OJ då får hundarna sej ett skrov mål idag och sen får hönsen lite gott med. Inget att hänga läpp för. Väl klara med maten så var min make hjälpsam och börja på med avloppet. Han körde med avlopprensaren för fullt.. FRAM och TILLBAKA, HEJ och HÅ vad det går och plösligt efter många om och men släppte säkert 15 liter vatten med ett PLOPP..
Gubben blev glad och sken upp som en SOL och sa att det var ju Enkelt. TYP 5 sek senare står han och undrar varför han e blöt om sockarna.

15 lite(om inte mera) Avlopps vatten på köksgolvet. Fästet under diskbänken hade rostat sönder och 2 cm stort hål syndes. Makens kraft hade tryckt sönder det lilla som var kvar.

Fram med handukar och skur hink. och bara svälja och inse att det här var INTE bra. Hur gör vi nu... Maken ringde Rörmockaren och pratade med honom. Lugnade ord från Sten fick Gubben att lugna nerverna..  När samtalet avslutades, satt gubben och bara titta rakt fram och sa: Detta börja likna Filmen Drömkåken*ASGARV*

Jag e en optimiskt och sa till gubben: ahhh detta ordnar sej, Nu ska jag diska i duschen och kliar mej lite... fram med balja och skurborste
Det går om man vill..

Nu sitter jag här ny duschad och har under tiden hjälpt gubben med att hitta drivsel grejor som han ska ha med sej i morgon..
Hemma ensam i två dagar fast jag ska jobba som vanligt måndag till onsdag sen på torsdag åker jag till Lund för att hämta hem en Häst.
Ska bli häftigt att se hur vännen Mia bor och Passar på att åka till Ulrika oxå.. Slår två flugor i en smäll

Denna vecka jobbar jag i Liared, Jönköping, Ljungsarp, Hökerum och Hullared

Tjingeling vi ses

Kommentarer
Postat av: En mycket ung syster!

Skrattar lite gott här. Ja drömkåken låter perfekt. Röshults drömkåk! Hoho. Nej fyfan, men det löser sig men hoppas det inte blir alltför dyrt.

(OBS, jag är hemma i veckan!)



Puss!

2009-01-27 @ 11:18:13
URL: http://ahlinder.blogspot.com
Postat av: sofie

Ha ha ha ha!

Gud jag skrattade gott när jag läste!!!

precis som jessie kommenterade, Röshults drömkåk!

skrattar





2009-01-27 @ 18:02:18
URL: http://ellisofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback