Helg Nytt



Hej alla godingar.. Nu är snart helgen slut och en skön arbetsvecka väntar..
Badrummet hoppas jag blir klart denna veckan och att allt går som det ska... Längtar SÅÅÅ mycket efter badkaret.. Gubben har spånat i vilket material han ska ha i bastun.
Blir säkert jätte bra och han ska sätta upp det själv (Hmm)
Undra hur länge hans tålamod är.. Ska förberedda ett snack så han inte ger upp på en gång.

Man måste hjälpa dom med det fysiska ibland pga det går långsammare än dom tänkt och sen
låtsas som om det är deras ideer fast det egentligen inte alls är det.
Vet att jag ibland har haft helt fel om min make.. Förra sommaren är ett exempel.. Han sa att han skulle måla ladugården för hand... Jag bara skratta åt honom och sa att det klarar du aldrig och du ger upp på en gång.. Det är nämligen så att våran ladugård är inte den minsta direkt och inte den lägsta heller för den delen.
Jag hjälper dej inte sa jag.. Nämligen så att  jag har problem med höjdskräck. Tänk er själva, stå i en sån där liten liftkorg 15 meter upp och ha gubben brevid sej som har världens leende på läppar och ställer sej och skakar lite i korgen som vajar fram och tillbaka. (vet det pga taket på ladugården blåste ner i gudrun och jag skulle hälpa honom där uppe med plåten och då hade han jätte kul med mej där uppe )

Jag Kan tänka mej att jag  får ingenting målat när man står och är skräkslagen och dessutom går det inte att vara i närheten av gubben när han målar för det skvätter målafärg så man blir så gott som dränkt inom 5 minuter.
Men han målade hela ladugården för hand utan någon hjälp. Snacka om att vi alla här hemma hade stora ögon och vissa trodde att jag hotat gubben med något speciellt...
FNISS

Men men åter tillbaka till bastun ... Gubben planerar för fullt .. så det bådar GOTT...
Sen får vi se hur länge det dröjer innan jag få ta i hammaren.

MoHaha

Ha nu alla en riktigt skön arbetsvecka..

Kommer att lägga in lite bilder senare på badrummet, men det blir inte fören golvet är klart

Helena



Kommentarer
Postat av: syrran

Hehe, det där kommer jag ihåg och då trodde man att Robert blivit allvarlig sjuk.. haha. Ibland kan han verkligen förvåna oss alla rejält. Ler. Puss

2009-03-23 @ 12:58:48
Postat av: Pia

Trevlig och rolig blogg du har.Roliga hundar,sådana blir man glad av att se.Jaa du män kan man aldrig veta vart man har :) fniss....ha det//Pia

2009-03-24 @ 10:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback