Regn Regn . . . .

Härligt med regn...
Bönder och Hästfolk som tar eget hö Jublar...
Dom andra tycker väl vi inte är riktiga i huvudet..
Sol och åter sol är ju jätte fint..
Slippa detta eviga regn..
Men om man säger så här..
Regnar det mycket i Maj och blir Fint i Juni så får man en bra Höskörd
och då blir Hö BILLIGT...
Tror att dom andra Hästfolket Jublar Nu med..

Denna våren har varit svårt för många av mina kunder.
Höt har varit slut på många håll och dom flesta har fått börja
med Hösilage i stället.
Höt har varit för dyrt att Köpa (7 kr kg på vissa ställen)
och svårt att få tag på.
Många har åkt långvägas för att köpa.
Det som har förvånat mej väldigt är att Hösilaget
har varit så Otroligt Fint i år..
Torrt och kanon för hästarna.

Men nu hoppas jag på en mera Lagom sommar.
Regn hela Maj och sen sol Juni.
Sen endast regn natte tid, resten av Sommaren...

Så Nu i Maj, Ta en bok och läs medans Regnet Faller Utanför



"FNISS"  Nu har jag Bokat vädret inför Sommaren..

Ha det Gott...

Helena


Kommentarer
Postat av: Jessica syrran

Haha.. Lite regn kan ni få.. men hela maj? Urkk.. nej :) Hehe. Puss!

2009-05-05 @ 08:52:47
Postat av: syrran igen

Jo, vill tala om att Johny brukar läsa din blogg.. ler han tycker om din blogg tror jag! När han ser att du skrivit säger han att han måste läsa.. hehe. Puss

2009-05-05 @ 08:54:07
Postat av: Lotta Hansson

Bravo Helena!

Skönt att veta att man har vänner som fixar med ALLT :-)

Vädret, hovarna, fika, ja vad som helst...



Kram kram på dig vännen :-)

2009-05-05 @ 13:02:20
URL: http://lottasnya.blogspot.com
Postat av: Carro

Tja! Själv tror jag att mina ston föredrar hösilage men det beror ju på kvaliteten på grovfoder. Jag hoppas oxå på bättre höskörd iår för då slipper man ge extra tillskottsfoder om analysen visar sig va riktigt bra :-) kram

2009-05-06 @ 06:10:21
URL: http://cwickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback