Sadel. . .

Långritten som är planerad den 10 Okt Kanske inte kan bli av...
Var på westerntävlingar igår och fick syn på ny pad. ..
Om jag köper en ny padd och tjockare så kan jag kanske rida Chappe ändå.
.



OJ. . det har jag glömt att berätta.. Joo chappes sadel passar inte , OVANLIGT. .  man kan lugnt säga att det är ungefär  50% av alla hästar som inte har rätt sadel. . . Riv och slit Varför just jag. . Ni som har en häst som inte kan ha någon sadel vet hur det känns. SUCK. Helt åt skogen och man blir fattig på köpet .. Många gånger har jag hört att det är bättre man köper hästen efter sadeln. . .Tänk om du åker runt med en sadel och provar och provar och tillslut hittar du ett gammalt Ök som den passar på  ho ho . . Ja vad gör man när man e desperat..  

Jag har haft en Kille här som tittat på min Älskling och provat ut en ny bom. . 
Han ska göra en westernsadel till Chappe som jag får besämma lite själv hur det ska bli. . .
Spännande men till den 10 Okt går det inte.. såå jag får allså hitta annan lösning och den nya Paden jag kolla på kan han ju även ha med den nya sadeln sen... MEN VARFÖR ska dom snyggaste alltid vara dom dyraste.. och jag står och tvekar. . ska jag lägga ner 2 tusen på en PAD. . .

Grrrr

Vi får se. . Jag har till i morgon på mej att fundera då jag ska tillbaka till Westerntävlingarna och alla härliga westerntält utanför med massor av prylar som man bara Vill HA och dreglar över som kostar en förmögenhet. . .

Ingen som vill ge mej nån miljon. . .  (undra hur många som känner så)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback