Arabföl som jag rättat till

Har en kund som fick ett föl i sommras och det hade en vek bakkota och en sne bakhov. . 
Delvis den veka kotan kunde jag fixa enkelt utan problem genom att korta av tån så mycket jag vågade men den snea bakhoven var det värre med . .


Det är väldigt Viktigt du som Kund hör av dej fort för det bör börjas så fort som möjligt med kraftig avikelse . 
Allt måste ske innan 3 månaders ålder (pga skelettet stelnar efter 3 månader och därefter är det svårt att ändra benställning)

Från första början tog jag aldrig kort men här har jag kort från andra Limmningen



Det går 10-15 dagar mellan limmningarna/verkningarna



Här e kort från 3 limningen




Visst e det skillnad :)

Blev ingen fjärde limning då hoven är korekt

Lämnade den lilla stjärnan med ett leende
En lycklig hovslagare efter 4:e gången Kan man lungt säga . .



Här e stjärnan

/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback