Tankar kring min Blogg


Denna blogg är Till för mina Tankar och funderingar och när man skriver om vissa saker så trampar man på folks tår och de som tar illa Upp får fasktiskt göra det. .

Alla känner inte mej och beskrivning av mej  kort och enkelt . .
Jag är Lätt att ha med att göra och har förståelse för de flesta och har absolut inga problem med att lyssna eller diskutera . . .

Jag har vissa frågor till Dom som läser min Blogg om det nu är någon där Ute som tycker skonining skadar HÄSTEN eller att Ridingen gör det . .  Eller helt enkelt Utrustningen hästen har eller har helt annan åsikt än mej skulle jag vilja att den personen kommer med någon slags Hemsida eller info man kan ta reda på så man kan få läsa om hur skoning skadar och varför man inte får rida hästar och en sån massa  info skulle jag vilja veta mera om . . 

För man blir rätt förvånad över när vissa säger att man inte får Rida hästar och  skoning är skadligt. .
Är det någon som kan Bevisa det  så är det Intressant info som jag vill bli delaktig av. .
Någon som kan hjälpa mej att FÖRSTÅ . .   


Idag har vi en helt annan gen i våra hästar än i de Vilda hästarna . .

Det har många Glömt Bort  . 

Bland vild Hästarna så är det bara de starkaste hästar som överlever. .
Våra nutides hästar Klarar inte samma sak som Vildhästar och vi har avlat på för dåliga Hästar. . Vi tittar på Utseendet och iNTE PÅ Hovarna. . 
Varav  därför kan vi inte ha det Naturlig barfota gång på ALLA hästar då vissa hästar inte kan gå barfota. .

Nått att tänka på. . .

Helena



Kommentarer
Postat av: Carro

Tjo!



Nepp,skoningen skadar definitivt inte hästen men det är en plåga för hästen att tvingas gå barfota om den nu är väldigt ömfotad så tycker jag att den får ha skor om den ska röra sig obehindrat med ryttaren på ryggen.

Men det finns få hästar som faktiskt klarar av barfota gången.

Jag lät min 4åring gå barfota så länge det kunde gå tills hon blivit lite äldre eftersom jag ville bevara fina hovar som hon har. Och nu när hon haft skor på sig har hon märkt att det inte var ngn fara att gå på is...



Folk får tycka som de vill, jag vill hemskt gärna ha min häst barfota för att hon har stenhårda hovar men om jag ska ha henne till ridningen/körningen och hon visar att hon ömmar vill jag inte att hon ska behöva ha ont.



Blogg är som du skrev till för egna tankar o funderingar!

Kram

2011-02-27 @ 12:29:46
URL: http://cwickan.blogg.se/
Postat av: Bloggägare

Hej Carro! Jag har fått en massa email av Olika Folk som Tycker att Jag plågar hästar genom att sko dom. . Att skoning är skadligt och man Får absolut inte Rida dom heller. . . Men nu när jag frågar om INFO är det inte en JÄKEL som kan komma med Fakta Svart och Vit. . Däremot kan jag Bevisa att man plågar en häst som är Ömfota och man RIDER ändå utan att sko den som Du säger carro. .Sen finns det Folk där Ute som pratar och när man väl träffar dom så sitter dom och gömmer sej i bilen . .Så alla dom där Nötterna som skickar Email kan inte lägga fram något Bevis Alls verkar det Som. . HMMMmm KONSTIGT

2011-02-27 @ 17:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback