Än slank han dit och än slank jag dit!

Idag var det Halt och det är bara Förnamnet..
Gubbens kommentar när jag gick på gårdsplanen.. 
-Du går som en gammal kärring.
 JAG säger -Tack för den du. .
Maken skratta gott åt mej och mina försök att ta mej över gårdsplanen,
Kanske man borde ha hjälm idag. .
hmm
Har haft en effektiv dag och det känns toppen då man får möö gjort . .

Jönköpingsritten i höstas
JÖNKÖPINGSRITTEN I HÖSTAS med vännerna Ninna och Malin

Tänkte ta och förklarar lite då många har fått om bakfoten att hovar växer mindre på vintern??

Måste säga att det gör dom inte  . . .
Dom växer på höjden och eftersom det är så kallt,
torrt och hård så rör sej inte hoven lika mycket som den gör när det är plus grader . . 

Sen så sliter ju inte hästen sina skor när det är så här mycket snö. .
Många skor har jag satt om igen denna sko period. . .

Till skillnaden på sommaren När Hovarna rör sej mera och det är plus grader så växer hovarna över men nu när det är kallt så rör sej hoven inte lika mycket utan dom växer på höjden *jätte bra ju* Rena fina hovar. .

Många tycker det är konstigt att man säger att det är Torrt ute när det är snöö. .
men när det är så kallt som det är så blir inget fuktigt,
utan hovar spricker och är allmänt torra. .
Förebygga det är att man oljar in hovarna i olivolja . .

Ska ta och vila lite middag sen ut och Rida. . 
Har kommit igång riktigt nu och ska träna upp chappe till tävlingkondis och Titi ska sättats igång oxå . .
Sen är det ju Jättekul att ha ridsällskap me och det gör kanon för Chappe då han måste hållas in lite och då bygger vi muskler istället. .
Han har verkligen blivit en kanon häst och orädd för det mesta. . *LOVE*
Längtar redan te sommarens tävlingar . .

Och att det är Tööö väder IDAG är bara sååå GOTT. .


VÅRBILD PÅ SVEA
SVEA förra våren *Länktar te våren*

Tjingeling Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback