En liten förklaring!

Jag skulle till en ny kund och hade fått en vägbeskrivning. . 
Väl framme så måste jag ha kört helt fel . .
Stod mitt inne i ett samhälle. . 
Inte en åker eller ladugård så långt ögat nådde . . 
Plötsligt vinkar en dam och pekar mot garaget. .
Ahh vi ska köra ut te hästarna. .
Stannar för att slänga några ord te ägaren . . 
Näää du är framme, dom är här och så skjuter hon upp garageporten. . 
Där står två små hästar bland bildäck och hyllor fulla av massa saker. .
Två små boxar har byggt upp mitt på golvet av lastpallar och bakom var det upp pallat med Hö. .
Hon bodde i sista huset på gatan så hon hade en hage bakom huset i skogsdungen. .
Jag frågade kvinnan vart hon parkerade bilen i stället .   Hon skattade gott och sa att den tålde att stå ute . .
Kvinnan säger-Visst är det härligt att ha hästarna Hemma. . Jo i för sej men så får man inte ha djur sa jag. .
 


En annan Kund hade Tre fina Araber och jag skulle ut och verka dessa hästar. . Mötte upp kunden på an avfarts väg och vi körde en bra sträcka på en grusväg rätt in i skogen , ,
Mitt ute i skogen var en åker och på denna åker gick det tre Hästar Utan vindskydd eller ladugård. . visseligen kunde hästarna gå in i skogen som skydd. .  MEN är det så här man har hästar . .
Det första kunden säger. .Priset som står på din hemsida stämmer väl och Du kan väl barfota verkning ??
allt ska vara naturligt för mina hästar. . 
Jag tror att jag Baxnar. .

Finns ingen Skillnad på barfota och vanlig verkning och folk e såå. . AAAhhh


Har flera Historier att berätta som är likvärdiga dessa. .

Jag har Kunder som Byggt om sina garage till stall och gjort jätte fin till dom och det ser ut som ett stall osv och har hage utanför och gör allt  för sin häst. . Det är helt okej men som denna kvinna hade det . .
Flera kunder har inget stall utan använder garaget som Höö förråd oxå och oftast står det bensindunkar och allt till bilen där inne mee. . 
Finns hur mycket som helst att berätta.  
Jag har en kund som har svårt att ta sej ut till hästarna för hon har inte skottat upp och hästarna klarar ju sej för dom har ju en hel bal att äta på . . 
Den räcker i 2-3 veckor till dom säger kvinnan. . 
Jesus tänker jag, Balen den blir ju Gammal. .
men men.. Vad jag tycker är ju inget. .
 
Hur gör du med vattnet?? Kvinnan-Det fixar jag nere vi vägen . . 

Då förstår man att kvinnan inte går in i hagen så ofta och det är detta jag menar. . 
Är det Naturligt att göra så här . .

Och detta är inte enda gången jag stöter på detta . . 

Har ett Tiotal kunder som gör på detta viset och det är NATURLIGT säger dom. . . ÄR DET!!!

Helena


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, jag skulle inte vilja va din kund när du skriver illa om dem på din blogg :(

2011-02-18 @ 10:06:17
Postat av: Helena Bloggägare

Skriver Fakta min vän. . Verkliga livet är inte att prata ILLA. . . Kunderna jag skriver om Har Jag fortfarande kvar IDAG och dom har Ordnat till det bättre för sina Hästar Tack vara ATT jag Säger till och BRYR mej och Hjälpte Kunderna med råd och TIPS om hur man sköter sina HÄSTAR. . för Oftast är det OVETENSKAP. . Folk som inte vågar stå för vem man är Ska inte helle TYCKA Nått. . Helena

2011-02-22 @ 19:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback